OKAZJA - Kross Lea F1 (2016)

Chwilowy brak produktu




Wycieczki rowerowe po lasach czy trudniejszym terenie to jest to co lubisz? Rower górski, czyli potocznie mówiąc „góral”, to rower, z którym łatwo pokonasz każdą górską ścieżkę czy wymagający teren w lesie. Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Przeczytaj poniższy opis produktu Kross Lea F1 i wtedy podejmij decyzję.

Wskazówki

Typowy rower górski jest wytrzymały, idealnie sprawdzi się na górskim terenie. Cechuje go trwała rama, szerokie opony z terenowym bieżnikiem, a także pochylona sylwetka rowerzysty w trakcie jazdy. Rama, czyli jeden z najistotniejszych elementów jednośladu. W najbardziej przystępnym przedziale cenowym znajdują się ramy stalowe i aluminiowe. Obie sprawdza się dobrze dla przeciętnego użytkownika. Aluminiowa jest lżejsza, przez co bardziej nadaje się dla początkujących. Dla osób chcących wydać na ten element trochę więcej, dobre będą ramy węglowe (karbonowe). Są one jeszcze lżejsze od aluminiowych, jednak ich cena może niektórych zniechęcić. Na początek musisz zdecydować jaki rodzaj roweru chcesz posiadać. Jest to dość oczywista i banalna decyzja, która nie rządzi się większymi regułami. Do wybory masz 2 typy: męski i damski. Zasadnicza różnica między nimi polega głównie na ułożeniu ramy. "Damki" mają ją obniżona i wygiętą.

Atrybuty

Można wyróżnić kilka typów rowerów górskich. Najbardziej popularny jest tzw. hardtaile, który posiada sztywną ramę i amortyzowany widelec przedni, czyli element do którego przymocowane jest koło. Inne typy są przeznaczone do konkretnych stylów jazdy, np. wyczynowych zjazdów czy akrobacji na specjalnych trasach. Aby wysiłek wkładany w jazdę na trudnym podłożu i pokonywanie wzniesień był możliwie jak najmniejszy, układ napędowy powinien być zaawansowany i składać się z dobrej jakości komponentów. Z amortyzowanym widelcem łatwiej Ci będzie szybko jeździć po trudniejszym terenie, a także zwiększy się przyczepność, konieczna do skutecznego hamowania. Będąc przy temacie amortyzacji, do wyboru jest amortyzator tylko z przodu oraz z przodu i z tylu. Amortyzacja obu kół występuje w rowerach do wyczynowej jazdy po bardzo trudnym terenie, ale są bardziej skomplikowane konstrukcyjnie oraz ich cena jest wysoka. Wybierając amortyzator, stawiaj na te sprawdzone, znanych producentów, aby mieć pewność dobrej jakości komponentów i wygodę podczas jazdy. W przypadku biegów nie chodzi o ilość. Jazda rowerem z większą ich liczbą nie będzie specjalnie szybsza lub lżejsza. Samo regulowanie biegów w trakcie jazdy po trudnym, wyboistym terenie jest istotne, dzięki czemu droga jest łatwiejsza do pokonania. 21 - tyle biegów jest w rowerze Kross Lea F1.

Podsumowanie

Rower górski to maszyna idealne do jazdy po trudnym, górskim terenie. Przy wyborze odpowiedniego modelu należy dopasować go do stylu jazdy. Jeśli szukasz roweru do mniej intensywnej jazdy, możesz znaleźć dobry jednoślad za ok. 1000 zł. Gdy jednak decydujesz się na wyczynową jazdę wyboistymi szlakami, lepiej zainwestuj w rower górski trochę więcej. Kross Lea F1 to rower górski, który sprawdzi się w nawet ciężkim terenie. Ten niezawodny i wytrzymały sprzęt będzie świetnym wyborem. Decyzja należy do Ciebie.

Podobne produkty

Najpopularniejsze produkty